مقالات

لاغری سریع | ۱۰ نکته طلایی برای لاغری آسان و لاغر ماندن

لاغری آسان | 3 گام تا کاهش وزن موثر | گن لاغری | گن ساعت شنی

پس از یک دوره سخت و طولانی و نتیجه چند ماه ورزش، رژیم، فعالیت های سنگین و مصرف دارو چه باید کرد؟چه توصیه هایی برای لاغری آسان و لاغر ماندن وجود دارد؟در این مقاله به مواردی اشاره میکنیم که باید پس از لاغری رعایت کرد.

لاغری بی دردسر

در مقالات قبلی که از اینجا میتونید بخونید به شیوه های لاغری و کاهش وزن بصورت اصولی اشاره کردیم.فرآیند لاغری به هیچ عنوان آسان نبوده و باید خودتان را برای تحمل سختی های متفاوت آماده کنید.

اما برای بعد از لاغری چطور؟ باید گفت که برای دوره پس از لاغری هم برنامه های زیادی وجود دارد که رعایت آنها باعث میشود در وزن و حالت دلخواه خود مانده و مجددا دچار اضافه وزن نشوید.

ورزش

سهم زیادی از فرآیند لاغری و برنامه های کاهش وزن به انواع ورزش ها اختصاص دارد. در زمان پس از دوره نیز باید ورزش را ادامه داد تا کنترل کافی صورت بگیرد.

ورزش های هوازی

انجام پیوسته و مکرر ورزش های هوازی (کاردیو) اهمیت بسیار زیادی برای حفظ وزن دارد.ورزش های هوازی برای سلامت جسم شما لازم بوده و همچنین به سلامت روحی و روانی شما نیز کمک میکند.

عمده ورزش های هوازی ساده بوده و نیاز به امکانات خاصی ندارند.از این رو انتخابی مناسب برای فعالیت در خانه و یا پارک ها هستند.

تمرکز اصلی ورزش های هوازی برای از بین رفتن چربی های دور شکم بوده و چربی های مضر را از بین حذف میکند.در فرآیند پس از لاغری نیز برای عضله سازی بسیار مناسب است.همچنین ورزش های هوازی از ابتلا به انواع بیماری های متابولیک جلوگیری میکنند.

استفاده از وزنه ها

برای اینکه بتوانید ماهیچه ها و بدن خود را همواره آماده و روی فرم نگه دارید باید از فعالیت های بدنی بصورت پیوسته استفاده کنید.در اصطلاحات ورزشی اگر ماهیچه ها و بدن کند شوند، به آن گرسنگی گفته میشود.

بهترین راه برای از بین بردن گرسنگی عضلات استفاده از انواع وزنه ها و بلند کردن آنها است.این نوع از فعالیت ورزشی از نوع مقاومتی بوده و سبب میشود که ماهیچه ها همواره انرژی لازم برای فعالیت را داشته باشند.

طبق تحقیقات انجام شده، انجام ورزش وزنه برداری به سوخت و ساز بدن کمک کرده و آمادگی سیستم دفاعی بدن را بالا میبرد.شما در طول کارهای روزمره خود میتوانید به هر وسیله ای بعنوان وزنه نگاه کرده و از آن برای ورزش استفاده کنید.

البته باید توجه داشت که در انتخاب وزن و شرایط انجام آن باید دقت کرده و از هر وسیله ای بعنوان وزنه استفاده نکنید.بهتر است که بیشتر درباره این ورزش تحقیق کرده تا آنرا کاملا بصورت اصولی و درست انجام دهید.

خواب مناسب

شاید سوال این باشد که چرا خواب را در دسته ورزش قرار دادیم! زیرا خواب و استراحت عضلانی رابطه بسیار مستقیمی با ورزش و انرژی ماهیچه ها دارد. تحقیفات نشان میدهد افرادی که به اندازه کافی میخوابند و به بدن خود استراحت میدهند، بازده بیشتری در فعالیت های ورزشی داشته و دیرتر به حد خستگی میرسند.

لاغری سریع | 10 نکته طلایی برای لاغری آسان و لاغر ماندن | خرید گن | لاغری | کاهش سایز فوری

به هیچ عنوان نمیتوان منکر اهمیت خوابیدن در یک برنامه لاغری شد.پس خواب به اندازه برای لاغر شدن و همچنین لاغر ماندن بسیار  ضروری است.

روحی و روانی

سلامت روحی نیز نقش بسزایی در لاغر شدن و همچنین لاغر ماندن دارد.در ادامه به برخی نکات اشاره میکنیم.

اعتماد به نفس داشته باشید

همواره توجه داشته باشید که اول از همه باید خودتان از خودتان راضی باشید.نسبت به برنامه انجام شده و همچنین فعالیت های برنامه ریزی شده امیدوار و خوشبین بوده و همواره در حال مقایسه خود با دیگران و برنامه آنها نباشید.

در هر حالت از تلاش خود راضی بوده تا حس اعتماد به نفس و همچنین رضایت در شما بیشتر شود.اینگونه برای انجام فعالیت های جدیدتر همواره انرژی داشته و نسبت به پایان آن نگرانی ندارید.

واقع بینانه عمل کنید

بسیاری از رژیم ها و فرآورده های لاغری قول لاغری در زمان بسیار کم را به شما میدهند.همانطور که در مقالات قبل به این نکته اشاره شد، لاغر شدن فرآیند اسانی نبوده و نیاز به تلاش و فعالیت مداوم دارد.نمیتوان در مدت زمان بسیار کم، وزن زیادی را از بین برد.

باید با این واقعیت کنار آمد که برای لاغری آسان نیاز به برنامه دقیق و سنگین و رعایت عادات غذایی میباشد.این نکته پس از لاغری نیز صادق است.برای لاغر ماندن باید به اندازه قبل به برنامه خود پایبند بوده و به آن عمل کنید.

هدف مشخص داشته باشید

باید بصورت کاملا واضح هدف خود را مشخص کنید.به چه وزنی میخواهید برسید؟ایا بسیار دورتر از وزن فعلی شما است؟در چه وزنی میخواهید ثابت بمانید؟آیا شدنی است؟

بهترین کار این است که از اهداف بصورت پلکانی استفاده کنید.یعنی اهدافی را در نظر بگیرید که به شما و وضعیت شما نزدیک تر باشد و به مرور آنرا ارتقا بدهید.این هدف گذاری میتواند در سبک زندگی، ورزش کردن، مصرف مواد غذایی و مشخص کردن وزن هدف باشد.

تغذیه

سومین عضو مهم در این لیست سبک غذا خوردن است.در ادامه به نکات مربوط به خوردن و نوشیدن اشاره میکنیم.

وعده های غذایی را تقسیم کنید

تقسیم بندی وعده های غذایی به سیستم گوارش بدن کمک کرده و همچنین احساس سیری را در شما پایدار تر و ثابت میکند.با تقسیم بندی وعده های غذایی فرآیند هضم غذا آُسان تر و همچنین سریعتر شده و از ساخت چربی اضافه جلوگیری میشود.

زیاد آب بنوشید

آب بعنوان مایع حیات نقش بسیار زیادی در سوخت و سوز بدن ما دارد.با مصرف به اندازه آب در کنار فعالیت های روزمره از بسیاری از گرسنگی های کاذب جلوگیری شده و به فرآیند سوخت و ساز و متابولیسم بدن کمک میکند.

توصیه میشود که همواره قبل از مصرف وعده های غذایی یک لیوان آب نوشیده شود تا بدن کالری کمتری را در هنگام خوردن دریافت کند.اینگونه نیاز به غذا کمتر شده و زودتر احساس سیری میکنید.

مصرف سالاد

لاغری سریع | 10 نکته طلایی برای لاغری آسان و لاغر ماندن | خرید گن | لاغری | کاهش سایز فوری

سالاد سرشار از مواد مفید و مغذی بوده و نیاز بدن به بسیاری از املاح و پیش نیاز هارا کم میکند.با قرار دادن سالاد بعنوان پیش غذا، بدن را برای سوخت و ساز بهتر و تسریع فرآیند آن آماده میکنید.با مصرف مداوم سالاد و غذاهای سالم به مرور میل به غذاهای چرب و مضر کمتر شده و برنامه غذایی به سمت سلامتی و سالم ماندن حرکت میکند.

سخن آخر

در کنار تمامی موارد گفته شده، گن های لاغری نیز اهمیت زیادی دارند.با استفاده از انواع گن ها بدن را در فرم مناسب نگه داشته و همین امر سبب میشود که وزن و تناسب اندام شما حفظ شود.شما میتوانید انواع گن های لاغری را با مشاوره دقیق و حرفه ای از فیتگن خریداری کرده تا همواره بدنی ایده ال داشته باشید.

همچنین با دنبال کردن پیج اینستاگرام فیتگن میتوانید از اخرین ترفند ها و محصولات وبسایت ما مطلع شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *