مقالات

فوت و فن رژیم لاغری | کاهش سایز فوری

فوت و فن رژیم لاغری | لاغری | کاهش سایز فوری

بهترین راه ها برای کاهش سایز فوری چیست؟چگونه میتوان در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب در کاهش وزن رسید؟چگونه به برنامه ای منظم و منسجم همراه با نتیجه مناسب دست پیدا کنیم؟اینها سوالاتی هستند که در ابتدای هر تصمیمی برای لاغری برای افراد بوجود می آید.

در این مقاله قصد داریم بهترین روش های لاغری که مورد تایید و دارای نتیجه معتبر هستند را به شما معرفی کنیم.

لاغری سریع؟شدنی یا دور از واقعیت؟

بطورکلی میتوان گفت چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات بزرگ جامعه پیشرفته و مدرن است.بسیاری از افراد علاقه دارند که در کنار حفظ عادت های قدیمی خود، به وزن مطلوب نیز برسند؛ باید گفت که این امری نشدنی است.لازمه موفقیت در این مسیر تغییر عادت ها، پشتکار و تلاش و مهم تر از همه صبر میباشد.

اما در ادامه مواردی بیان میشود که میتواند به شما در این مسیر کمک فراوانی بکند.

فعالیت بدنی و ورزش منظم

اولین و بهترین روش در این لیست، ورزش بصورت منظم و با برنامه ای منسجم است.کم تحرکی و فعالیت کم یکی از مهم ترین عوامل چاقی و اضافه وزن میباشد که تنها رقیب آن ورزش بصورت مستمر و منسجم میباشد.

البته باید توجه داشت که نباید بصورت سرخود و با دانش کم ورزش را شروع کرد.لازمه موفقیت و کسب نتیجه، داشتن برنامه ای دقیق و حساب شده میباشد.انواع مختلفی از ورزش وجود دارند که هرکدام نتیجه خاصی بر بدن میگذارند.پس در این زمان باید از فردی ماهر یا مشاور کمک گرفته تا برنامه ورزشی مناسب با فرد تهیه و تنظیم شود.

 

بهترین ورزش هایی که میتوان برای کاهش وزن انجام داد عبارتند از:

  • پیاده روی و دویدن
  • دوچرخه سواری
  • شنا
  • ورزش های هوازی و ایروبیک
  • کوهنوردی
  • طناب زدن
  • دراز و نشست

در ادامه باید اشاره کرد که ورزش کردن علاوه بر کاهش وزن، در سلامتی و دفع سموم بدن، زیبایی و کسب آرامش، افزایش اعتماد به نفس و بهبود وضعیت روحی نیز نقش بسزایی دارد.

کاهش وزن با مصرف دارو

روش دیگری که توصیه هم نمیشود،مصرف داروهای مخصوص لاغری میباشد.شاید در اطراف با تبلیغات انواع داروهای لاغری مواجه شده باشید.این داروها ادعا دارند که در چربی سوزی و کاهش وزن نقش زیادی دارند و در صورت مصرف در مدت زمان کم میتوان به نتیجه مطلوب رسید.

فوت و فن رژیم لاغری | لاغری | کاهش سایز فوری

میتوان گفت که این روش، روشی بسیار سریعتر از ورزش کردن میباشد اما توسط بسیاری از متخصصان و پژوهشگران این حوزه رد میشود.بسیاری از داروها دارای فرمول تولید نامشخص هستند و از این رو مورد تایید سازمان های غذایی قرار نمیگیرند.

در صورتی که قصد دارید از این روش به وزن مطلوب خود برسید، پیشنهاد فیتگن این است که با پزشک متخصص و معتبر مشورت کرده و سپس اقدام به مصرف این داروها نمایید.

رژیم درمانی، سالم و بی خطر

یکی از بهترین و سالم ترین روش های برای کاهش وزن، رژیم درمانی میباشد که البته زمان بیشتری طلب میکند.البته باید به این نکته اشاره کرد که رژیم نیز مانند ورزش کردن نیاز به برنامه ای دقیق و تخصصی دارد.

از این رو نباید سرخود و با استفاده از راهنمایی ناقص مراجع، اقدام به استفاده از این روش کرد.در این روش نیز توصیه میشود از پزشک متخصص راهنمایی های لازم دریافت شود زیرا تنها یک برنامه و روش برای رژیم درمانی وجود ندارد.

رژیم غذایی مناسب رژیمی است که علاوه بر کاهش وزن، سلامتی فرد را با مصرف انواع مواد خوراکی مفید تضمین کند.همواره توجه داشته باشید که رژیم های سریع که اغلب هم نتیجه مطلوبی در کاهش وزن دارند، در طولانی مدت به سلامتی و جسم فرد صدمه زده و باعث ایجاد انواع بیماری میشود.

دستگاه های لاغری

از دیگر روش های لاغری، استفاده از دستگاه های لاغری متفاوت میباشد.امروزه این روش در بین مردم بسیار رایج بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.البته باید هزینه این دستگاه ها و استفاده از آنها را در نظر داشت.

دستگاه های لاغری با روش های متفاوت اقدام به شکستن سلول های چربی نموده و پس از آن بدن این سلول های شکسته شده را بعنوان مواد زائد در نظر گرفته و به خارج کردن انها از روش های متفاوت اقدام میکند.

البته لازم به ذکر است که این روش بیشتر برای چاقی های موضعی و سطحی به کار میرود و برای افرادی که دارای چاقی مفرط هستند پیشنهاد میشود که از روش های دیگر نظیر ورزش استفاده کنند.

جراحی لاغری

برای افرادی که شاخص توده بدنی بالاتر از ۴۰ الی ۴۵ دارند، جراحی لاغری یکی از روش های مناسب برای کاهش وزن و حذف چربی ها میباشد.بطورکلی دو نوع جراحی به منظور لاغری وجود دارد.

  • پیکرتراشی:در این روش، جراحی فقط به منظور حذف چربی های موضعی انجام میشود.
  • باریاتریک:در این نوع از جراحی تمام چربی های بدن مورد هدف قرار گرفته و اقدام به حذف آنها میشود.

تغذیه مناسب

در کنار تمام روش های نام برده شده، تغذیه مناسب حکم تکمیل کننده را دارد.مصرف درست و به اندازه مواد خوراکی و حذف برخی از مواد از سبک زندگی لازمه موفقیت در کاهش وزن میباشد.در ادامه به نکاتی در این باره اشاره میکنیم.

وعده صبحانه

وعده صبحانه مهم ترین وعده غذایی در طول شبانه روز میباشد.عده ای با این باور که نخوردن صبحانه به کاهش وزن آنها کمک میکند، اقدام به حذف این وعده غذایی با ارزش میکنند.اما این روشی بسیار نادرست است.زیرا با این کار بدن نیاز به میان وعده های غیر ضروری و انرژی پیدا میکند که فرآیندی کاملا برعکس برای لاغری شما میباشد.

مصرف مستمر آب

مصرف کم مایعات باعث میشود که هورمونی هایی داخل بدن تولید شده و ازدفع مایعات و ادرار جلوگیری میکند.همین امر باعث اضافه وزن و چاقی میشود.با مصرف زیاد آب به سیستم ایمنی و دفع سموم بدن کمک کرده و فرآیند خروج مواد زائد را بهبود میبخشیم.پس مصرف به اندازه آب نقش زیادی در کاهش وزن دارد.

فعالیت مستمر،دوری از کم تحرکی

همواره تلاش داشته باشید که فعالیت های بدنی خود را به صورت مستمر بهبود بخشیده و بیشتر کنید.در صورتی که بدلیل مشغله و کار مجبور هستید تایم زیادی را ثابت و بدون تحرک بمانید، بهتر است که برنامه ای خارج از تایم کاری در نظر گرفته تا با فعالیت و ورزش این کم تحرکی جبران شود.تا جایی که امکان دارد از فعالیت های کم تحرک دوری و پرهیز کنید.

سخن آخر

در این مقاله به رایج ترین روش ها برای کاهش وزن و افزایش سلامتی اشاره کردیم.مجددا یاداوری میشود که لاغری و کاهش وزن اصولی و بدون ضرر، زمان بر خواهد بود و انواع روش های سریع و در زمان کم نتیجه ای جز بیماری و لطمه به سلامتی فرد ندارند.پس همواره این نکته را در نظر داشته باشید تا در کنار حفظ سلامتی جسم و روح خود به وزن مطلوب نیز دست پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *