مقالات

کاهش سایز و رژیم لاغری بدون گرسنگی

کاهش سایز و رژیم لاغری بدون گرسنگی | لاغری | کاهش سایز فوری

بهترین روش های کاهش وزن چیست؟چگونه میتوان با ایجاد تعادل در کنار تغذیه مناسب به وزن دلخواه رسید؟اینها شاید سوال هایی باشند که هر فرد در ابتدای شروع فرآیند کاهش وزن از خود میپرسد.در این مقاله بررسی میکنیم که آیا میتوان با ایجاد تعادلی مناسب به کاهش وزن فوری و سریع رسید؟

ورزش و تمرین فراوان، در کنار دریافت کالری مناسب

اگر به فکر کاهش سایز و لاغری هستید، اولین پیشنهاد به شما تمرینات ورزشی و داشتن برنامه خاص ورزشی میباشد.اما باید به این نکته توجه داشت که برای انجام موفق تمامی تمرینات و به پیش بردن برنامه ورزشی،نیاز به تغذیه مناسب نیز میباشد.

مکمل فعالیت های سخت ورزشی، خوراکی های سالم و مفید هستند که انرژی اولیه برای این فعالیت هارا فراهم میکنند.شاید فکر کنید که با تغذیه بیشتر قدمی در مسیر افزایش وزن و سایز برداشته اید؛ اما این تفکری اشتباه است.با مصرف درست و به اندازه مواد غذایی و تمرین مدام و بدون توقف میتوان در مدتی مشخص به سایز دلخواه رسید.

نخوردن به تنهایی چاره کار نیست

عده ای از افراد بدون مراجعه به پزشک و مشاور، با ایجاد برنامه های غذایی بسیار سختگیرانه تلاش میکنند که به تنهایی و صرفا با کم کردن کالری دریافتی به کاهش وزن و سایز بصورت برسند.

همانگونه که از بسیاری از نتایج اعلام شده مشخص است،این روش نتیجه ای جز بیماری و ضعف های روحی و جسمانی به همراه ندارد.کم کردن ناگهانی کالری دریافتی، بدن را در شرایطی ناپایدار قرار داده و زمینه ساز انواع مشکلات میشود.

البته ممکن است که یک پزشک یا مربی برای فردی برنامه ای با حداقل کالری تنظیم کند؛ در این حالت باید توجه داشت که این برنامه بر اساس تجربه و دانش بوده و در طولانی مدت باعث ایجاد مشکل نمیشود.پس توصیه میشود که برای دریافت برنامه رژیمی مناسب به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید.

حذف پلکانی مواد غذایی مضر در برنامه کاهش وزن

اصولا در افرادی که دارای اضافه وزن زیادی هستند، همانگونه که در بخش بالا گفته شد حذف ناگهانی کالری باعث ایجاد بیماری های گوناگون میشود.یکی از روش های توصیه شده برای این افراد، حذف پلکانی و تدریجی مواد غذایی مضر است.

در این روش در کنار انجام فعالیت های ورزشی و حفظ رژیم غذایی، به مرور مواد غذایی که از نظر مشاور مضر هستند در لیست مصرف روزانه کم و کمتر شده تا به صفر برسد.مواد خوراکی مانند نوشابه های انرژی ها و گازدار از این جمله مواد هستند.

بدون ترس کالری زیاد دریافت کنید

تنها یک دلیل باعث افزایش وزن و سایز افراد میشود؛ دریافت کالری و سوزوندن کالری در مقداری کمتر از کالری دریافت شده.اگر فعالیت های روزانه خود را به طور مداوم افزایش داده و مقدار کالری سوخته شده را بیشتر کنید، نیازی به کم کردن کالری دریافتی نیست.

میتوان با خیال راحت هر مقدار کالری دریافت کرد به شرط آنکه فعالیت های روزانه با مقدار کالری دریافت شده در تناسب باشد.با رعایت این تناسب خواهید دید که میتوان در کنار تغذیه مناسب به سایز و وزن دلخواه نیز رسید.

تغییر عادت های غذایی

اگر بطور جدی قصد کاهش سایز و لاغری دارید، به ناچار مجبور هستید که با گذر زمان برخی از عادت های غذایی خود را تغییر بدهید.جایگزینی مواد غذایی سالم تر نسبت به مواد غذایی مضر یکی از الزامات یک رژیم غذایی مناسب است.

آب و آبمیوه جایگزین نوشیدنی های گازدار

درست که نوشیدنی های گازدار در کنار طعم خوب، مقدار بسیار زیادی قند و انرژی وارد بدن میکنند و احساس خوبی به فرد بعد از یک فعالیت سخت میدهند؛ اما باید توجه داشت که این انرژی کاذب بوده و پایداری کامل در بدن انسان ندارد.قند وارد شده از این طریق بسیار بیشتر از حد تحمل بدن فرد بوده و در زمان بسیار کمی به توده های چربی و قندی تبدیل میشود.

استفاده از مایعات سالم نظیر آب و آبمیوه های طبیعی، قند و انرژی را بصورت طبیعی و در مقداری مناسب وارد بدن کرده و در کنار رفع نیاز به انرژی، باعث ایجاد توده های قندی و چربی نمیشوند.مصرف زیاد آب به متابولیسم بدن کمک کرده و جلوی بسیاری از گرسنگی های کاذب را میگیرد.

شکر و نشاسته، دشمن لاغری

مصرف زیاد شکر و نشاسته باعث تولید انسولین به مقدار بسیار زیاد میشود.این هورمون باعث میشود که فرد در مدت زمان بسیار کوتاه چاق شده و افزایش وزن پیدا کند. همچنین مواد غذایی دارای شکر و نشاسته کالری بالا ولی سیرکنندگی کمی دارند.همین امر باعث مصرف بی رویه میشود.

کاهش سایز و رژیم لاغری بدون گرسنگی | لاغری | کاهش سایز فوری

همچنین باید مصرف فروکتوز را به حداقل رساند.فروکتوز باعث ایجاد توده های چربی شده و تاثیر منفی در برنامه کاهش وزن شما میگذارد.مقدار توصیه شده برای مصرف فروکتوز بصورت روزانه، ۱۵ گرم است.

فیبر و پروتئین

با مصرف بیشتر فیبر و پروتئین قدمی بزرگ در مسیر کاهش سایز برمیدارید.مواد غذایی دارای فیبر و پروتئین در هنگام مصرف احساس سیری بیشتری دارند و همین امر باعث میشود که فرد زودتر از خوردن دست بکشد.

با مصرف صبحانه غنی از پروتئین و فیبر، در زمان وعده های دیگر تمایل چندانی به خوردن زیاد نخواهید داشت.این روشی مناسب برای ایجاد یک رژیم سالم و بدون دردسر است.

قرص ها و داروهای لاغری

ممکن است شما هم با تبلیغات فریبنده و نتایج معجزه آسای انواع داروهای لاغری تصمیم به مصرف این داروها گرفته باشید.این قرص و داروها قول لاغری در دو هفته را به فرد داده و در مواردی هم به این قول عمل میکنند.

اما باید به این مورد اشاره داشت که بسیاری از این مواد دارویی دارای تاییدیه پزشکی نبوده و ترکیبات شیمیایی آنها نامشخص است.در بسیاری از داروها از املاح های معدنی مضر استفاده شده تا نتیجه ای در زمان کوتاه داشته و فرد را به ادامه مصرف وادار کند.

بهتر این است که قبل از تهیه هرگونه داروهای لاغری، با پزشک متخصص مشورت کرده تا ضمن بررسی این دارو ها، دارو یا روشی مناسب تر به شما پیشنهاد شود.

استفاده از گن، سریعترین روش

استفاده از گن های لاغری امروزه به امری رایج تبدیل شده است.انواع گن های لاغری به منظور کاهش سایز نقاط متفاوت بدن تولید و عرضه میشود.البته برای تهیه گن نیز باید دقت کافی وجود داشته باشد تا علاوه بر خرید جنس با کیفیت و اصل، از مشاوره مناسب استفاده کرده تا سایز و مدل مناسب انتخاب شود.

فروشگاه اینترنتی فیتگن با عرضه انواع گن های لاغری در سایز ها و مدل های متفاوت، میتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد تا با روشی سریع و کم دردسر به سایز دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *