مقالات

چگونه لاغر شویم؟ | لاغری آسان

چگونه لاغر شویم؟ | لاغری | کاهش سایز فوری

اینکه چگونه لاغر شویم یکی از دغدغه های اصلی انسان است. داشتن وزنی متعادل علاوه بر این که بر روی زیبایی تاثیر میگذارد باعث بیشتر شدن اعتماد به نفس افراد می شود و همچنین از ابتلای انسان ها به بیماری های مختلفی از جمله دیابت،گرفتگی عروق نیز جلوگیری میکند.

چگونه لاغر شویم

روش های گوناگونی برای لاغر کردن وجود دارد، که یک مورد آن کنترل خوراک مناسب و تغذیه است.
و برای لاغریتان باید در ابتدای کار قند و نشاسته را از رژیم غذایی خود حذف کنید.
غذاهایی با فیبر، پروتئین و چربی های گیاهی، هر چند که کالری زیادی دارند اما به دلیل اینکه با خوردن آن احساس سیری بیشتری میکنیم به کاهش وزن کمک زیادی میکنند.
 این غذا های فیبر دار به آرامی هضم می شوند و به همین دلیل است که شما با خوردن آن برای مدت طولانی سیرهستید و احساس گرسنگی نمیکنید.

برای لاغری چه ورزشی انجام دهیم؟

مداومت، اولین نکته ای است که برای لاغری با ورزش باید مد نظر داشته باشید. و حتما باید به طور منظمی ورزش کنید.
به عنوان مثال باید ساعت و نوع ورزشی که میخواهید انجام دهید را در طول هفته مشخص کنید
اگر که شما در خانه ورزش میکنید لازم است که حتما مکانی مشخص را برای این کار انتخاب کنید.
نکاتی که باید در انتخاب ورزش برای لاغری در نظر داشته باشیم عبارتند از:
۱- حتما باید در کنار ورزش کردن رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.

۲- اگر که شما برای کاهش وزنتان ورزش میکنید، بهتر است که تا یک ساعت پس از ورزش هیچ گونه غذایی را مصرف نکنید و فقط میتوانید آب بنوشید. و بعد از آن میتوانید چند عدد میوه را متناسب با رژیم غذاییتان میل کنید.

۳- بهتر است که ورزشی را انتخاب کنید که شما را خسته نکنند بلکه چربی های بدنتان را بسوزانند.

۴- برای اینکه برنامه ورزشی خود را مشخص کنید بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید تا متناسب با بدن و هیکل شما ورزش هایی را برایتان تعیین کند.

کوهنوردی

کوهنوردی یکی از کالری سوز ترین ورزش برای لاغری است. وشما میتوانید در آخر هفته به کوه بروید و زمان خود را به این ورزش اختصاص دهید.
 و لازم است بدانید که در هنگام کوهنوردی حتما از کفش هایی استفاده کنید که ساق دار هستند تا ناحیه مچ پاهایتان را محکم نگه دارند.

دوچرخه سوار شوید

این کار را هم شما میتوانید در خانه با استفاده از دستگاه های ثابت و همچنین در فضای باز و پارک ها انجام دهید و یکی از موثر ترین ورزش ها برای لاغری و کاهش وزن همین دوچرخه سواری است.

پیاده روی کنید

اگر که شما وزن بسیار زیادی دارید و میخواهید به اندام ایده آل خود برسید و لاغر شوید باید حتما روزی چند ساعت پیاده روی داشته باشید و همچنین باید دقت داشته باشید که قبل از پیاده روی از کفش مناسب استفاده کنید تا بتوانید در مسیر های هموار و صاف با آن ورزش کنید.
و با گذشت یکماه عضلات شما به این ورزش عادت میکند و خیلی سریع میتوانید لاغر شوید زیرا تاثیر زیادی در لاغری افراد دارد.

مواد غذایی در لاغری

در ادامه این مقاله میخواهیم غذاهایی کاملا سالم را به شما معرفی کنیم تا برای تناسب اندام مفید باشند سعی کنید از این مواد غذایی روزانه استفاده کنید:

سیب زمینی

سیب زمینی به علت کربوهیدرات بالایی که دارد روی کاهش وزن و رژیم غذایی تاثیری زیادی میگذارد. و رتبه بالایی در بین رژیم غذایی دارد. به دلیل اینکه سیب زمینی نشاسته مقاوم دارد، مصرف آن احساس سیری شما را بیشتر می کند.

عدس

عدس هم مانند سیب زمینی نشاسته مقاوم دارد و برای مدت زیادی ما را سیر نگه می دارد
هر وعده عدس سه چهارم فنجان۱۳ گرم پروتئین و ۱۳ گرم قیبر دارد.

سوپ مرغ

سیر کننده ترین غذا ها دارای پروتئین و فیبر و مقدار زیادی آب هستند.و کمتر خوراکی پیدا میشود که این ۳ماده غذایی را داشته باشد.
اما مصرف سوپ مرغ در کنار سبزیجات ها و حبوباتی مانند عدس نمونه ای از این غذا است. اینگونه غذا میتواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و دیگر احساس گرسنگی نداشته باشید.

لیمو

لیمو بدون اینکه کالری را به بدن اضافه کند با هوس گرسنگی مقابله می کند. و طعمی لذیذ را به غذا می دهد. لیمو به تنظیم حرکات روده کمک میکند، و به همین علت است که برای هضم غذا و کاهش وزن آن را مورد استفاده قرار میدهند.

نوشیدن آب

اگرکه شما مایعات کمتری را مصرف کنید این کمبود مایعات میتوانید باعث آزاد شدن هورمون ضد ادرار شود. و در نتیجه بدن آب و مایعات را درون خود نگه می دارد وهمین باعث می شود که وزن افراد بیشتر شود.
شما میتوانید با نوشیدن آب و یا نوشیدنی های جایگزین بدون کالری به لاغری خود کمک کنید.

 

کاکائو

شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلامت قلب مفید است.شکلات دارای ماده شیمیایی به نام سروتونین است که باعث شادی و خوشحالی افراد می شود و بهتر است که از شکلات تلخ ۷۰ درصد استفاده کنید زیرا انتخاب بسیار مناسبی است به این دلیل که به طور کاملا طبیعی انرژی را بیشتر می کند.

چرا باید لاغر کنیم

اضافه وزن و چاقی حتی به اندازه کم هم بر روی سلامتی بدن و شرایط روحی شما تاثیر بد و منفی میگذارد اگر وزن خود را اضافه و یا کم نکنید در طولانی مدت دچار بیماری هایی مثل دیابت و افسردگی و فشار خون و ... می شوید شما با کاهش وزن خود زندگی بهتر و سالم تری خواهید داشت.

آیا با عمل میتوان اقدام به لاغری شکم کرد؟

اگر که شما بخواهید در ناحیه شکم و پهلوها چربی سوزی کنید دنبال کردن این رژیم های غذایی و همچنین انجام ورزش های گوناگون میتواند به تنهایی به شما کمک کند و همچنین ورزش های تهاجمی پیکر تراشی ،هم راه حل دیگر هستند.
اما به دلیل اینکه پیکر تراشی عوارض زیادی دارد و ممکن است که دوباره چربی ها برگردند این عمل توصیه نمی شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد چگونگی لاغری اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم همانطور که گفته شد یکی از مهم ترین دغدغه انسان لاغری است. و باید بدانیم که برای لاغری باید حتما پروسه علمی را طی نمود تا نتیجه ماندگاری گرفت و راهکارهایی که در این مقاله بیان کردیم میتواند نتیجه بخش باشد
و همچنین شما میتوانید برای لاغری خود، از گن هایی مخصوص لاغری استفاده کنید

جهت خرید محصولات لاغری، به فروشگاه فیت گن مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *